Hol kell tartanod az életben?

2023.04.06. 06:56 | Horváth Oszkár | 2 hozzászólás »

Bepisilt. Bilibe pisilt! Még mindig nem beszél. Beszél! Nobel-díjas leszel. Semmire nem viszed az életben. Ha azt mondja, ugorj a kútba, beleugrasz? Nem tudsz cipőt kötni? Biciklizni? Úszni? Ugróiskolázás megy már? Kelj fel, Jancsin mit nem értesz? Nehogy már két vállon hordod a hátizsákod. Ja hogy nem is hátizsákod van, iskolatáskád? Nem Invicta, BUDMIL? Mennymáafaszomba. Kisszerelmed van már? Tetszik a tanító néni? Miért nincsenek barátaid? Miért nem akarsz zsúrt? Sírd ki magad. Ne sírjál! Miért nem mész ki a szabadba, futkározni? Miért négyes, miért nem ötös, engem nem érdekel, hogy mindenki kettest kapott, engem te érdekelsz. A csengő a diáknak szól. Neked kisfiam kezit csókolom, Andi néni.

Mi az, hogy néni, meg hogy tetszik? Ez egy gimnázium, talán jó napot kívánok. Mi az hogy nincs a számológépeteken logaritmus, ne vicceljetek, mutassátok. Csajod, pasid volt-e már. Hol tartotok? Jaaaa, persze. Nekem ebben a korban már húsz csajom volt. Nem iszol? Mi az, hogy még nem próbáltad, hol éltél te eddig? Nem vagy faktos? Nekem volt nyári munkám már 14 évesen is, fura hogy neked nem jutott eszedbe. Sportolhatnál valamit, engem leigazolt a Senki-FC, Peti teniszezik, olyan pénzeket nyer, abból vette az új Marshall-ládáját. Hanyadik tételnél tartasz, kidolgoztad? Hogyhogy nem 18 évesen érettségiztél? Mi van, buktál? Miért nem maradtál kint külföldön, minek jöttél haza? Oda jelentkeztél? Hogy fogsz abból megélni, oceanográfia? Skandinavisztika, hülye vagy? Jössz amúgy fél óra múlva reggelig inni? Aggódom érted, csak 4x voltál a héten, mi meg 6x, szólj ha valamiben segítehetek. 

Gólyabálra el se mentél? Keresztfélév? Diploma mikor lesz? Nem csinálod meg a mesterszakot? Miért? Mi az, hogy nincs jogsid? Én OTDK után megyek Erasmusra, téged nem érdekel? Fontosak a kapcsolatok, jobb jóban lenni az diákbizottságosokkal. Otthon laksz? Nem éreznéd jobban magad külön? Nem a saját lakásod? Be kéne már fizetni egyre, mostanra kifizethetted volna, ehelyett más zsebébe tolod a pénzt. Hát nem tudom, sokat fogyaszt, betörnek, nincs lift, ezt kifűteni... Minimum 3 nyelven beszélni kell, láttam egy faszit a tévében, 8 nyelven beszél.

Hol képzeled el magad 5 év múlva? Mik az erősségeid? Meddig akarsz még itt dolgozni? Járna már egy előléptetés, kérdezz rá. Ja sajnos laptopot nem tudunk. Ja sajnos céges kocsi ezen a szinten nem jár. Minek van vállalkozásod, amikor itt dolgozol? Ha persze, sales@, egyedül vagy hülyegyerek. Az éves jövedelmed 20%-ánál drágább kocsit nem szabad venni. Minek veszel fel hitelt, miért gyűjtöd össze 65 év alatt, és majd akkor megveszed! 160 centis ágy? Hát nem tudom, szerintem minimum kell 180 centi. Azt meg dolgozószobának megcsinálhatnád. Ha áthívod a csajod szüleit, hová ülteted le őket? Ilyen poharakból?

bal-hippi.jpg

Hát nekem fura hogy nem laktok együtt. Nem kéne már megkérned a kezét? Nem a jó szándék a szeretet, a kisajátítás a szeretet. Babaprojekt? Ja, mi szétmentünk, nem volt az igazi. Örökbefogadás, hát nem tudom. Nem voltatok még Tunéziában?! Hát ki kell próbálnotok, délután gyümölcs, annyit eszel amennyit akarsz, ki se tettük a lábunkat a szállodából. Én többet nem utazom fapadossal. És a gyerekekre nem gondoltatok? Most komolyan egyik héten nálad lesznek, másik héten meg ott? A legfontosabb egy gyereknek a stabilitás, ezt mindenki tudja. Azért ebben a korban az embernek legyen otthon 40-50 üveg normális bora. Mi? Drogot? Nem akarok én meghalni. Bontok még egy üveggel, egyél hozzá fügét, beszarsz. Pszichedelikumok? Megértés? Szeretet? Faölelgető balfasz hippi. Kérsz egy csíkot? Utána ölünk, baszunk: ambíciózus, sikeres felnőtt! Rendeled a kaját? Eszitek ezt a sok szart, ki tudja, mit raknak bele, hogy nem tudsz főzni ennyi évesen? Meg most honnan tudom, simán lehet, hogy nem ketó. Gondolni kell a visszaadásra is, én mindig adok a csöveseknek egy százast, és egyszer voltam levest osztani a Blahán, jaj amikor látod a szemükben. Mindenmenteset, igen, tudod, gluténérzékenység. Tunéziába, dehogy, vettünk egy 2800 éves házat a Balaton-felvidéken, Zoli olyankor onnan jár be.

Így kéne jobban menedzselned így magad, így szerintem. Simán olvasnák harmincezren, százezer feliratkozó az első héten. Ezeket publikálhatnád rendesen, meg tanítanod kéne. Voltunk a céggel Effie-awardson, meg a céges bulin volt Edvin Marton, élőben jófej. Nálunk simán benne van hogy a bostoni irodában folytatod, most kicsit rá akarok gyúrni az angolomra, szerintem neked is azt kéne. Nem sok, 1-2 év kiküldetés, és tök másik poziba jövök haza. De ha ez nem, gipszkartonozok kicsit németbe és utána építkezünk. Te nem akarsz inkább házban élni? Tudod, keeert, én nem veszem ezeket a zacskós szarokat, van saját mentám meg bazsalikomom az ablakban, csak el kell venni amikor szellőztetek. Na mindegy, én csak azt mondom hogy vidéken még van értéke ennek, meg így köszönnek egymásnak az emberek érted. Nem tudom, hányadik találkozó ez a 20 éves, vagy a 25-ös? Ne a diplomáidat sorold, hány gyereked van? Fú hát most ez hogy 20 országban dolgoztál, meg ez hogy csináljátok ezt a műsort azon a csatornán, remélem a következő találkozón már neked is örülhetek, de majd megérted, ha lesz gyereked. Nem tudom, a gyerek mellett semmire nincs időm. Egy kistesót legalább nem akartok neki? Ha két gyereked van, attól még ugyanannyian vagyunk, fogy a magyar. Én elköttettem magam, írtam is róla egy cikket. A macskát is, arról is írtam egy cikket. Rólad is írnék egy cikket. Világ legtermészetesebb dolga. Amúgy simán megélhetnél te is a hobbidból. Passzív jövedelem, egy év alatt fel lehet építeni. Az is fura, hogy nem zenélsz már, olyan ÜGYESEK voltatok. Az a legkevesebb, hogy napi 23 órát tájékozódsz a politikáról, amire senki nem fog emlékezni, ezen múlik az ország jövője. Persze, én rájuk szavaztam, legközelebb is rájuk fogok. Realityt nézel? Pff. 

A diákhitelemet már az első héten betörlesztettem. Szerintem kriptóba fektess, ki fog lőni. OTP-t kell venni, én tartom a pozimat, most higítottam, majd 2047-ben eladom, üdvözlettel, Warren Buffett. AI-ban nem gondolkodtatok? Az most nagyon megy. Szerintem 1-2 év, és minden meg fog változni, előre kell menekülni. És fontos a megtakarítás, mégis milyen nyugdíjad lesz? Egészségbiztosítás? Önkéntes magánnyugdíj? Életbiztosítás, 30% SZJA visszatérítéssel, nekem most fut három unit, azzal kimaxolom, egyik az Andrea nevén van. Én minden hónapban 70%-ot félreteszek, és felvesszük a CSOK-ot. Szüleim adtak bele valamennyit, az egészet. Ezeket így elintézzük. Egy férfi életében ez a minimum. Egy nő életében ez a minimum. Ez az alapműveltség része. Társadalmi norma. Nem ilyen puhány mint ez a Z meg Alfa meg nemtom milyen generáció. Mi is azt ettük. Mi is voltunk katonák. Ja, hogy te nem? Mondjuk látszik. Tipikus egyketempó. Suttyó vidéki. Tápos pesti. Ja, nem tudok jönni pénteken, május van, ilyenkorra már elfogy a szabim, illetve félre van téve tudod Félegyháza, meg nyuli szüleinél is szoktunk lenni egy hetet. Az nagyon hangulatos, nem kérdeztem rá apósomnál hogy miért verte a gyerekeit. Rendes az öreg végül is. 

Erzsiéket hívd fel, mondta nekem, hogy mióta nem hallott rólad. Ja, neki nincs keze meg telefonja, ő akar beszélni, tehát neked kell hívnod, teljesen érthető. Temetőben mikor voltál Micinéniéknél utoljára? Leszedtem a gazokat, meg vittem ilyen tartót várjál, és faragtam 1db uszadékfából székelykaput köré, nézzed, ja ezek a nyaralós fotók. Na itt. Nem. Hoppá szkuzi, na EZ. Jól vagy amúgy? Miért nem jársz 15 orvoshoz? Ebben a korban urológus, mammográfia, tüdőszűrés, PET-CT, kardiológiai kivizsgálás, félévente teljes vérkép, az a minimum. Arra van ideje az embernek, amire akarja. Oltást én köszi nem. Te most elhiszed, hogy meggyógyította a leprást? Erre alapozod a döntéseidet? Te nem hiszed el, hogy meggyógyította a leprást? Nem erre alapozod a döntéseidet?! Nem tudom ezek a buddhisták is, ülnek a kolostorban meg így kunyerálják a kaját, most ettől kinek jobb? Nem tudsz lovagolni? Mi minden héten megyünk a gyerekekkel, szóval 39 évesen én is közelmentem egyhez, gondoltam számonkérem. Hidd el, egy kutya teljesen megváltoztatja az életedet. Csak menhelyről, nagyon csendes, teljesen pszichopata. Semmiképpen nem menhelyről, Nyíregyről hoztuk el, 800.000 volt, tud olvasni, angolul tanul, németül számol. Elajándékoztuk nagymamáéknak, vidéken jobb neki, panelba nem való. C-vitamin hiánya volt, el kellett altatni, de még előtte kimiskároltuk, mer így csomagba volt. Tudsz amúgy kölcsönadni egy ötvenest hó végéig? Most könyvet írok a színitársulatról, amiben agyagozok. Művirág? Hát nekem igazi van. Szeretem a természetet. Itt a Reitter Ferenc utcában, igen. Itt szeretem. A sírhelyed elintézted? Hát nem tudom a Marton Tibiék örülni fognak-e, ő akart az Arankáék mellett feküdni, de most 75 évre előre tényleg? Mi az hogy nincs végrendeleted? Temetésbiztosítás? Intézd el előre, ne a gyerekeknek kelljen. Unokáidat látogatod? A nevüket se tudod felsorolni. Csicseriborsóhéjtej nincsen itthon? Mi csak azt isszuk. Paleó. Szánkón nem húznál? Nem tudom, nem voltam benn nála, eltávolodtunk, olyan megkeseredett, meg mísz az egész ember, meg tudod kölcsönkért egy merőkanalat 87-ben, és így szóba nem hozta volna mikor adja vissza, szóval majd akkor keresem amikor ő keres.

Hogy lehet így meghalni? Teljesen lesokkolt. De érted ott a két ház, meg a három gyerek, és most rájuk szakadt minden. Ebben a korban még illik élni. Ez a minimum. De ahogy gondolja. Csak ne vonuljon ki vele az Andrássy útra.

Mondjuk nem vagyok meglepve, amilyen életet élt.

2023.04.06. 06:56 2 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://oszkarsag.blog.hu/api/trackback/id/tr9618095514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsimara 2023.06.18. 23:49:20

Wow! (ahogy a művelt angol mondja)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2023.12.13. 14:11:56

Életvezetési szovjet*?
I don't have this kind if wow yet!

*tanács :)

Oszkárság

Nem művésznév, nem rajzfilmnév. Azon kevés dolgok egyike az életemben, ami nem vicc. A titkos szuperhős nevem Mr. O, a blogjaimban nosferato néven publikálok, a barátaim pedig Oszinak szólítanak. A nevem Horváth Oszkár. Néha felhúzom magam.

onkenyes-201504.jpg

oszkarsag-2015-in.jpg

Friss topikok

Feliratkozás

Egyéb címkék



süti beállítások módosítása