BIG THINGS HAPPEN

2009.03.25. 19:16 | Horváth Oszkár | szólj hozzá »

Nagy dolgok történnek - történnek nagy dolgok. Biztosan vannak olyan dátumok az életetekben, amikre ugyan az idő múlásával egyre kevésbé emlékeztek pontosan, esetleg 10 év elteltével utánanéztek, mert tudjátok: jelentőségük van. A fordulatok, a cliffhangerek: ne menjenek sehová, mindjárt folytatjuk! A "minden a ...-val kezdődött" és "ha akkor nem ..., akkor ez most nincs" kifejezések pontozott részére kerülő események, azok, amelyekre pozitívan emlékeztek vissza.

Nekem ilyen 1995. júniusa, amikor elhagytam egy országot, 2000. áprilisa, amikor otthagytam egy egyetemet, vagy 2003. júniusa, amikor megváltam egy cégtől, és elkezdtem egy másikat. Új életek, új Oszik... új Oszkárságok.

És lehet, hogy ilyen 2009. márciusa is .

Nem tudom, mire kell majd emlékezni, gondoltam ide teszek egy kis jegyzetet róla. Engem piszokul elkaszált ez a "válság", ha van, ha nincs, jöttek olyan megrendelés visszamondások, amik miatt keményen fel kellett pofoznom magam, hogy ne hátra lépjek, hanem előre. Azt hiszem, sikerül.

2009. márciusában nagyjából 50 ajánlatot küldtem el. Megcsináltam 2 hét alatt valamit, amit el sem vállaltam volna korábban. Egy-egy nap alatt tettem csodákat a munkámban. Új dolgokat tanultam, belevágtam olyanba, ami messze nem biztos. Ez előrelépés. Mindezt olyan időben, amikor a pad alatt kellene legyen a hangulatom. A márciust január utolsó napja nyitotta, január 31-én a szülinapom miatt (amit gondosan, de nehezen emésztettem meg) lerángattak a barátaim a Cha-chába, és hajnalban onnan is úgy jöttem ki, hogy több voltam, mint amikor bementem - és ezt nem úgy kell érteni, hogy a ruhatárban magamhoz vettem néhány őrizetlen ingóságot.

Márciusban átgondoltam a munkámat, azt, hogy mivel foglalkoztam az elmúlt 5 évben. Megfogalmaztam, leírtam, még egyszer leírtam, és amikor én már tudtam, elmondtam más embereknek. Rájöttem, hogy hitelesen tudom képviselni: ennyire jó, amit csinálok. És a sajátom, nem valami nyamvadt MLM. Bár a megmérettetés iránti vágy vonz, hogy csináljak mást is, márciusban belém költözött egy adag elégedettség.

Miközben megpróbálom fenntartani és felturbózni a szerény, de kényelmes egzisztenciámat, ragaszkodom az alkotáshoz. Nem a bevételem, hanem a szabadidőm növekedéséért dolgozom. Ugye írok, amiben nagy örömöm, hogy a B-oldal rendületlenül az egyik legolvasottabb blog. Egy kicsit leültünk februárban, de sikerült visszahozni - ez a visszahozás is a héten történt. Melyik hónapban? Márciusban. :) Kiírhatjuk, mitől lettünk ilyenek, mit tett hozzá a személyiségünkhöz a 80-as és a 90-es évek. És mivel azt mondom, túl sok a profi, és túl kevés a művész, ki kell vegyem a részemet a művészetből. Két hónap kihagyás után február-márciusban végre újra időt tudtam szakítani a zenélésre.

Nemrég megkeresett egy filmes srác, hogy szeretné egy dokumentumfilmben használni a zenéimet. Szerződtünk, hozzájárultam, örülök neki, hogy valakinek tetszik. Ami ma történt, nagy örömet okozott, ezért is most írom le ezeket a sorokat: megjött postán a DVD a filmmel. 15 perc, olyan, mint egy régi Delta riport, illenek alá a zenéim, hiszen oda nem figyelős chillout / downtempo zenéket próbálok részben csinálni, mellyel a célom, hogy a hallgató vagy aludjon el, vagy szálljon magába az érzelmeihez. Aki nem szeret magával "egyedül lenni", és nem igényli a zenével előidézett nyugalmat, annak ez a megfogalmazás inkább az "unalmas" szó definíciója, de nekem örömet okoz. A zenélés is, a mai nap is, és az is, hogy látom az alkotásomat felhasználva, alkalmazva.

Ezek a fillér pillanatnyi haszonnal sem járó, látszólag jelentéktelen mozzanatai adják meg az életnek az értelmét. Jó ez a március, nagy ravasz mocsoknak tűnt messziről, de meg kell mondjam, megkedveltem. Valami ilyesmire szolgál a Google keresője alatt a "Jó napom van" gomb. Néha vegyétek észre, jusson eszetekbe, hogy ott van.

Címkék: élet munka művészet pozitivitás

2009.03.25. 19:16 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oszkarsag.blog.hu/api/trackback/id/tr611025482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Oszkárság

Nem művésznév, nem rajzfilmnév. Azon kevés dolgok egyike az életemben, ami nem vicc. A titkos szuperhős nevem Mr. O, a blogjaimban nosferato néven publikálok, a barátaim pedig Oszinak szólítanak. A nevem Horváth Oszkár. Néha felhúzom magam.

onkenyes-201504.jpg

oszkarsag-2015-in.jpg

Friss topikok

Feliratkozás

Egyéb címkék



süti beállítások módosítása