Ostoba hülye geci T9

2010.09.28. 13:42 | Horváth Oszkár | 112 hozzászólás »

Most már megírom ezt. Én hülye állat másfél éve ismét képes voltam megvenni a Nokia aktuális egyik legjobb telefonját, mert de jó az nekem. Abba külön bele sem megyek, hogy az S60 oprendszer micsoda egy okádék szar, nincs egy büdös gondolatom, amit előre kitalálna. Hogy nincs egy olyan opció, hogy a naptári jelzés alapértelmezés szerint legyen BEkapcsolva, méghozzá 1 órával előbb, nem 15. És hogy amikor új naptárbejegyzést veszek fel, akkor a legfontosabb dolgok ugyan férjenek már ki 1 oldalra, és legörgetés után jöjjenek az olyanok, amit 50-ből 1x használok. De ez egy funkcionális ketyere, a használhatóságnak nyoma sincs, mert gondolom csak olyanoknak adták oda tesztelni, akik már megszokták, hogy ennyire szarik rájuk a gyártó. Olyan technikailag jóképességűeknek való ez, akiket ez nem zavar, akik bármilyen videót beprogramoznak használati utasítás nélkül. Régen én is ilyen voltam, de már nincs türelmem. Listát tudnék még írni, mi szar benne, és mi javult meg frissítés után, és mi baszódott el helyette, ami addig jó volt, de ez nem egy techblog, ez a feszültséglevezető blogom.

Most korlátozom magam a T9 szótárra, ami nem márkafüggő, de nem tudom, más gyártóknál is ugyanilyen ostoba-e. Az emberek fele jobban is érzi magát, ha nem használja az automatikus kiegészítést. Én mindig szerettem. De hogy másfél éve, havi több száz SMS elküldése közben MINDEN SMS ESETÉN 3 ÚJ SZÓT TANÍTOK A KURVA TELEFONNAK, az milyen már? Milyen nyelven beszél ez? Nagyjából 150-200 SMS-t küldök egy hónapban, szerintem több mint 7000 szót voltam kénytelen betáplálni, mióta használom. Teljesen hülyére vagyunk véve. Ennyi energiával Fekete Pákót felkészíthetném egy magyar szak felvételire!

Hogy nincs az a barom, aki begyűjt néhány használt telefont, és kibányássza belőle ezt az információt? Könyörgöm, lassan 10 éve van ilyen funkció, és még mindig nem beszéli a szaros nyelvünket. Az előző telefonom volt ennél még egy fokkal szebb: annak a FASZ szót, ami az egyik kedvencem, lássuk be, minden alkalommal meg kellett tanítani. Legközelebb megint nem tudta. Gondolom bedobtak egy trágár listát, hogy ezt ne jegyezze meg, nehogy egy második tulajdonos nénike a gyártót perelje be, hogy ő azt akarta beírni, hogy FŐPAP, de azt ajánlotta fel a készülék, hogy FOSÁS. Nekem szombat reggel ugyanis éppen az ellenkező esettel volt dolgom, bárcsak ne lett volna.

Azt szeretném mondani nyilvánosan, és mérgemben, hogy ez... ez egy nagy rakás szar. Nokia 5800 XpressMusic. Symbian S60. Kösz. Emlékszem még a nagy IT guru családtagra, amint a Symbiant ajnározza pár éve, hogy ez most az új, ez most a jó. Képzelem, akkor milyen szar lehetett. Amikor valaki ugyanezt a szélsőséges istenítést vallja az Androidról, vagy az iPhone OS-ről, nem vagyok hajlandó elhinni. De azt fenntartások nélkül elhiszem, hogy ennél mindkettő csak 5x jobb lehet. De soha többé Nokia. Istenem bazmeg. Mostantól csak olyan hiradástechnikai gyártótól vásárolok, akin látom, hogy elkötelezett a felhasználói élmény iránt, és nem programozókra, hanem nőkre, pszichológusokra, ergonómusokra, dizájnerekre, és fiatalokra bízza az elvárások kitűzését. Tévét is 15 éve a távirányító gombjai alapján választok, akkor nem kell a földhöz baszkodnom napi 3x. Véres szégyenfalat de minimum nyugdíjazást érdemelne nagyon-nagyon sok gazdag ember a sok szarért.

És nyilván legközelebb se 5000-ért vásárolok, mert még mindig elhiszem, hogy nem álomvilág, hogy 10 másodperc alatt vezetés és beszélgetés közben el tudjak tenni egy naptárbejegyzést. A konzumidióták legidiótábbjának érzem magam, amiért nem gyújtom fel magam a Nokia székház udvarán véres szarral bekenve.

Címkék: telefon vélemény megmondás

2010.09.28. 13:42 112 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://oszkarsag.blog.hu/api/trackback/id/tr202329524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tocibacsi 2010.09.28. 14:41:14

@gentry: mondjuk a GPS az jó... de a teknikát én is kezdem megutálni. Szar ügy: SW fejlesztő volnék, vagy mi... ugyanakkor a rakat konzumidiótára hangolt villanyos ketyere láttán nemtom, hogy sírjak, v nevessek...

zanzibear 2010.09.28. 14:41:48

Teljesen jó a T9, csak tudni kell használni. Ha a ragokkal és toldalékokkal fel van töltve, onnantól kezdve messze sokkal gyorsabb és kényelmesebb, mint nélküle.

tocibacsi 2010.09.28. 14:44:35

@asdf: ha csak próbálod a mob.netet, akkor kibírod :D
de beszarok behugyozok azon, hogy az emberek kezdik azt hinni, hogy nekik kell a net az uccán... akinek meg mégis, az vegyen normális ketyerét a célra...

FPéter 2010.09.28. 14:46:41

Kedves poszt toló!

A problémádra a megoldás: fordítsd oldalára a készüléket, és - hüpp-hüpp, baraba-trükk - egy teljes qwerty billentyűzeten írhatod be az smseidet.

Köszönöm, hogy segíthettem, adományokat a szerkesztőségben megtalálható bankszámlaszámra várom.

efhábé 2010.09.28. 14:53:23

@asdf: Működik az opera miniben is a T9, miután belekattintasz a szövegdobozba, nem elkezdesz írni, hanem a beállítások gombot megnyomod, ott kiválasztod a Teljes képernyős szerkesztés menüpontot és voilá, a telefon saját szerkesztőjében dolgozhatsz, bekapcsolt T9-cel.

ehja 2010.09.28. 14:57:05

@asdf: ha egy átlag szó 10 karakter (betű) akkor 10000 szó az kb 100 kB. Ha ezt orrba-szájba indexelik vagy hash-elik, hogy gyorsabb legyen a keresés akkor sem lesz néhány mB-nél több. Ez sok? Beszélünk, használunl vagy ismerünk mi több mint 10000 szót? És valószínűleg az átlag szó rövidebb mint 10 betű.
Szóval egy mai telefonnak ennyi szót tudnia kellene kezelnie.

asdf 2010.09.28. 14:59:33

@tocibacsi: az utcan nem kell a net. Ellenben napi 3 ora felett ingazom a melohelyem es a lakas kozott, oda meg mar nem rossz. (amugy valoszinu lemondom, mert rablas szintre van arazva)

asdf 2010.09.28. 15:00:27

@efhábé: aaaaaaaaaaa, aldassek a neved ;) koszi

dezso 2010.09.28. 15:02:26

A hiba az ön készülékében van :) Én a 2610-esen minden további nélkül használom (ált. ékezet nélkül egyébként) - mostanra nagyon ritkán kell bármit is tanítani neki (leginkább a családban gyakran előforduló neveket), és mondjuk harmadannyi idő alatt végzek, mint az egyébként villámkezű kedvesem.

Mellékesen annak, aki ilyen mennyiségű SMS-re a "rendes" billentyűzetet ajánlja, tökéletesen igaza van.

freeware2000 2010.09.28. 15:04:56

Nokia üzleti kategóriás telefonom van. T9 egy használhatatlan szar.

Előtte volt egy SE W sorozatú mobilom. Folyamatosan be volt kapcsolva a T9. Azért eléggé alap dolog, hogy Magyarország településeinek neve (legalábbis a nagyobb része) benne legyen egy ilyen szótárban, hiszen sokan használjuk menetrendek lekérésére stb.

90e forintos Nokia nem tudja. A toldalékokat sem értem, hogy milyen nyelv szabályai szerint rakja. De nem magyar az biztos. Az egész telefon egy hulladék.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2010.09.28. 15:10:59

@ehja: nekem van egy szószedet adatbázisom, mondjuk helyesírási kérdésekben inkább a könyvet veszem elő, ugyanakkor nagyon jó keresni hasonló szavakat, rímeket, szójátékokat. Abban ragozás nélkül is 80.000 szó van, a legprosztóbb formátumban másfél mega, így hogy vannak benne lekérdezések meg 1-2 segédtábla, amit azért dobtam bele, hogy szótagszámokat meg egyéb okosságokat tudjak, 7-8 mega maximum.

Napi 3-4 SMS nem sok, sok embernek adok munkát, telefonálok, SMS-t írok, e-mailezek, mikor melyik a jobb. Autóból SMS alap, mert nincs válasz, meg kérdés, meg locsifecsi, meg amúgy hogy vagy, hiszen arra nem érek rá, ha meg akarok írni még 2 SMS-t... :)

Mr. Rocketfinger 2010.09.28. 15:12:00

nekem is ilyen telefonom van. nincs azzal baj. T9-et ne is lássak. de nem csak ebben, semmiben. mer' utálom. ellenben van benne egy fincsi kis qwerty, ami igen kényelmes. igaz, persze, hogy alig írok sms-t.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.28. 15:13:58

Nem szeretem a beépített szótárakat kicsit olyan, mint a goole translate. Sántikál!

m_and_m 2010.09.28. 15:15:44

Bocsánat, de a telefon nem telefonálásra való?

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2010.09.28. 15:21:18

@m_and_m: ja, de! Legjobb azon belül is a vonalas. SMS helyett meg a fax. "Nekem nem kell mást tudjon, csak telefonálni lehessen róla." :))
modoros.blog.hu/2010/02/24/a_modoros_hozzanemerto

Ipari-antidepresszió 2010.09.28. 15:24:19

A megoldás majd az lesz, ha a telefonokat lehet magyarul programozni. Ehhez előbb kellene valami magyar nyelven értő programot kreálni. Az lesz majd a T1000-es modell. Folyékony fémből lesz és már fejlesztik a SkyNet project keretein belül.

Giraffa 2010.09.28. 15:28:46

Életemben minden T9-re képes telefonomon csak addig használtam a funkciót, amíg az első SMS-t írtam rajtuk, és gyorsan ki nem kapcsoltam. :)

1, nem írok sok sms-t
2, amit mégis, azt billentyűzetes PDA-telefonon.

2010.09.28. 15:34:24

Vezetés közben ne sms-ezz, ha valakit kinyírsz remélem a családja meglátogat és viszonozza hosszú kínzás után.

Amúgy lehet billentyűzetet venni, ha úgyis félállásban sms-ezel... én egy év alatt nem írok annyi sms-t.

Lacusru 2010.09.28. 15:34:51

Egyszerű a recept. Használható készüléket kell vásárolni.
Nem reklám, csak dicséret :-) (megjegyezném, hogy annyi bizalmam még nem volt, hogy valamelyik új készüléküket kipróbálja a tesztek / leírások alapján)
P910i alias SonyEricsson
2004 okt-i készülék. Hibalista: 10ezer! tárolt sms felett képtelen kezelni a mappát. Ja, és a 26. elejtés / esés után megrepedt a flipp, de nem befolyásolja a használatot.
Hiányzik belőle: 3G / Wifi
A két hiányon kívül tökéletes, könnyen kezelhető telefon, világbajnok kiegészítőkkel és programokkal.
Az akkumulátor gyári benne!!! Nem sokkal tud kevesebbet, mint új korában, pedig borzalmas sokat van használva mint telefon, folyamatos blackberry, és Opera(GPRS)
Pdf. nem szerkeszthető, minden más Office vacakot megnyit, szerkeszt, stb.
Egyszerűen nem kell másik és nem kell jobb!
(főleg ha lenne benne 3G életem végéig nem cserélnék)

GPS? na azt dugják fel maguknak. A papír alapú térkép jobb, szebb, használhatóbb és sokkal romantikusabb.
Ja és nekem senki nem mondja meg, hol merre kanyaodjak, mert kivágom mint egy macskát :-)

Az pedig, hogy T9? Hülye aki küzd vele. qwertz billentyűzet, és tuti megelőzlek mail vagy sms írásban, míg szarakodsz a T9-el. Az csak arra jó, hogy valamelyik meetingen egyszer 10percet hülyéskedsz vele. Ennyi.

gatsy 2010.09.28. 15:36:18

Nekem SonyEricssonom van. Istentelen faján működik a T9 benne. Ha beírok vmit legközelebb az az első találata, és ha 1 évben egyszer használok egy szót, akkor is felismeri. Akkor most ki a hülye...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.09.28. 15:37:04

Soha nem hasznalom a t9-et. Ellenben qwerty billentyűzete van a telefonnak. Aki sok smst ír, ajánlom.

2010.09.28. 15:42:45

Hát én a jelenlegi kb 4 nap / 1 sms átlagommal sem szeretném, ha standard billentyűzettel kellene beírni... :/ qwerty all the way...

efhábé 2010.09.28. 16:00:35

@gatsy: Sőt, annyira prediktív, hogy ha felismerni véli a szöveget, amit gépelsz, akkor kiteszi az általa vélelmezett következő szót, szóval az SE T9-megoldása jól használható.

saclos (törölt) 2010.09.28. 16:04:16

Nokia 5000 (S40) T9 tökéletes, E52 (S60) használhatatlan alapszókincs (pl. nem ismerte a notebook szót). Letölthető hozzá szerkesztőprogram a Nokia Beta Labs-ból, nadenemá.
SE K550i meg maga a T9 tökély.

Alhazred 2010.09.28. 16:07:23

kíváncsi lennék, hogy mondjuk 1000 felhasználóból van-e tíz olyan, aki használja a t9-et.

Master of the Universe 2010.09.28. 16:21:20

Használom a t9-et. Már csak további 999 felhasználói vélemény kell a teljes statisztikához.

KopaszMercis 2010.09.28. 16:21:24

Vegre egy oszinte jo poszt!

m a x 2010.09.28. 16:23:46

@Alhazred: Nem használok T9-et, első 5 dolog közé tartozik, amit telefonváltáskor kikapcsolok.

Ellenben szeretném már látni, hogy a magyar nyelvű Nokia szoftver kezeli a telefonkönyvben az ékezetes neveket, az NY, ZS, ... betűket. Anyut megtalálni rémálom, ha az ember nem szeret gyorstárcsázót használni.

JohnHenry 2010.09.28. 16:48:44

na most aki sms-ben ilyen szavakat szeret használni, hogy "fosás", az meg is érdemli.

ennyi "szart" egy posztban még nem olvastam, szánlak.

JohnHenry 2010.09.28. 16:53:49

@Alhazred: én is használom a t9-et, angolul, twitter kliensen belül, nincs vele semmi bajom... sms-t talán tavaly küldtem egyet.

Conny28 2010.09.28. 17:02:36

Vegyél egy I-Phone 3GS-t,és próbálj azon sms-t írni.
Sokkal könnyebb,annyira ki van találva a billentyűzete
nem kell szenvedni a T9-el ami alapból szar.
Teljesen más I-Phone qwerty billentyűzeten sms-t írni.

Conny28 2010.09.28. 17:05:23

és ne fikázd az iOS-t amíg ki nem próbáltad.
Az I-Phone-nak sok hiányossága van ugyan de az oprendszere
nagyon jó,még nincs oylan ami felülmúlná.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.09.28. 17:08:25

Nokia N900-on én használom a T9-et a virtuális és a fizikai billentyűzeten is. Teljesen jól működik, igaz ezen nem Sxx oprendszer fut.

Vizibolha 2010.09.28. 17:11:06

T9? Jezus, az meg letezik? Es van ember aki hasznalja? Qwerty & ontanulo szokeszlet (Maemo) oszt hali.

egyedi_nick 2010.09.28. 17:11:31

"képes voltam megvenni a Nokia aktuális egyik legjobb telefonját, mert de jó az nekem"
Na, látod, itt kezdődik a baj. Fingod nincs erről a telefonról, de hallottad valakitől, hogy valaki látott valakit, aki szerint ez kurvajó, ezért megvetted. A Symbiannal meg semmi baj nincs, csak szimplán meghaladja a képességeidet. Legjobb? Esetleg az E vagy az N széria, de ez most mindegy. A primitív szóhasználatról inkább ne is beszéljünk.
És ilyen cikkek kerülnek ki index főoldalra, édes jó istenem...

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2010.09.28. 17:18:14

@Vizibolha: Én úgy tudtam azt is T9-nek hívják, persze a nevét sosem néztem :-) Alapból sok (angol) szót ismert az tudom,a magyar szavakat pedig szívja magába.

fourgee 2010.09.28. 17:18:56

@Bobby Newmark: "Inkább az a havi több száz SMS, az milyen már? Miajóistentcsinálszte? Én ha ÉLETEMBEN küldtem 100 SMS-t, akkor sokat mondok, pedig 10+ éve van mobilom.."

Az Egyesult Kiralysagban sok elofizeteshez korlatlan smst adnak, ott qrva sok smsezo embert lehet latni, nem ugy mint itthon. Nem veletlenul nepszeru ott a Blackberry. En annak idejen az elofizetesemhez 300 perc beszelgetest kaptam, korlatlan smst es internetet. Na meg a telefonert sem kellett fizetni.

2010.09.28. 17:18:57

T9-et egyszer használtam, úgy 2002 körül. Lassabb, idegesítőbb, mint kézzel.
Symbian botrányosan szar. E51 után E52-t kaptam, egyik szarabb és használhatatlanabb, mint a másik. Nem fér ki, nem ott van, nem esik kézre, az ovi store egy kalap szar.

A Kárpátok Ostora 2010.09.28. 17:19:20

Részemről tökéletesen elégedett vagyok az n97-esemmel, igaz T9-et nem használok. Viszont még megvan a régi 6320-asom is, azon igen, és szinte tökéletes...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.09.28. 17:21:21

A t9 jó, nekem mindig nokiám volt, a toldalékokat összetett szóként kell beírni. Csak akkor rossz, ha hibázol, tovább tart javítani, mint kikapcsolt állapotban. Angolul írni meg isten.

c3po_me 2010.09.28. 17:38:10

Az e52-n peldaul egyszerre ket t9 szotart lehet megadni (elsodlegesnek es masodlagosnak) es igy az angol es magyar szavak is benne lesznek a szotarban.
Emelle meg feltelepitheto egy 'custom dictionary' nevu alkalmazas, amiben (talan?) korlatlan szamu szot lehet felvinni, a neten is van hozza sokezer cimszot tartalmazo magyar szotar. Igy aztan sokszor tenyleg gyorsabb az sms-iras t9-cel, mint a qwerty-n, pedig tobb, mint 20 eve vakon es eleg gyorsan gepelek (ékezettel is, ha kell).
Az okostelefonok onmagukban sokszor meg nem okosak, viszont bovithetoek ugy, hogy tenyleg hasznosak legyenek. Szerintem.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.28. 17:45:12

E52ben a T9 egy rakás szar. Előtte volt E51, abban nagyságrendekkel, fényévekkel jobb volt a T9, vakon képes voltam vele begépelni egy e-mailt, hiba nélkül. Ezzel egy fél mondatot sem.Alapvető szavakat kell megtanítani neki, tömegével. És eközben olyan szavakat ajánl fel, mint nagykjdlfj meg oiutalkdn. Nem értem, ezt vajon hogy? Megnéztem, tuti nem csehre van beállítva a beviteli nyelv, oszt' mégis. Attól meg már naponta akarom földhöz vágni, hogy ha a listáról kiválasztok egy szót vagy ragot, _mindig_ hozzárak egy szóközt. És nem lehet kikapcsolni. Attól meg már rég agyfaszt kaptam, hogy a drága """oprendszer""" naponta kb 10szer újraindul, beszélgetés, mailírás közben. Agyrém!
Hogy miért ezt használom mégis? Ezt adta a cég... tudom, kussoljak, ajándékló ésatöbbi.

c3po_me 2010.09.28. 17:51:45

@xcrow: Az e51-ben tenyleg jobb volt a beepitett t9 (de csak egy nyelvvel lehetett egyszerre hasznalni).
Probald ki azt a 'custom dictionary'-t.
NEM rak mindig hozza egy szokozt. Ha a listarol kivalasztott szora nem a kozepso gombbal kattintasz, hanem a jobbra gombbal, akkor nem lesz utana szokoz. Es meg milliard aprosag.
Birom, amikor valaki nem olvas utana, csak frocsog. ;)

Az ős kaján 2010.09.28. 18:03:46

Egy őskori 3310-es Nokiát használok már évek óta. Először én is vonakodtam a T9-től, de miután megtanultam használni le nem mondanék róla. Az említett szavakat próbából bepötyögtettem és a "fasz" kivételével mindegyiket ismerte.
Türelem kell a megtanulásához, de utána megy mint a karikacsapás.

Mikrobi 2010.09.28. 18:11:06

Azt én is felfedeztem, hogy a T9-nek igen kicsi a szótára. Ritkán használt szavakat újra és újra be kell írni. Mostanában már be se írom, az összetett szavakat és a toldalékokat meg én is külön írom hozzá. Mindenesetre szégyen, hogy ezt nem képesek fejleszteni.

phaszfej 2010.09.28. 18:38:12

Nokia? Fos! Minhárom trágyaszart nokijámat a földhöz basztam. Végtelenül ostoba.

manmachine · http://nagykrisztian.com 2010.09.28. 18:43:57

Nokia E52 T9 használhatatlan, és az egész telefon egy szégyen. Soha nem utáltam még ennyire műszaki cuccot, mint ezt a telefont. Kinyomtatva adtam át a hibalistát a szervizben, mert nem akartam felsorolni.

adamekp · http://adamekp.blog.hu 2010.09.28. 18:44:15

5800? Fordítsd balra a telefont és ott a full qwerty.

ShanklyGates 2010.09.28. 18:49:14

Nokia, SMS, T9... majomcsapda!

Ez csak valami 10 évvel ezelőtti írás felmelegítése lehet. WAP-ot is használsz rajta?

r1tch 2010.09.28. 18:58:25

Ne aggódj, csak a Nokia S60 ennyire gány. Most E52-m van, korábban 6230-am volt, sokkal jobb volt a T9-e, pedig évekkel korábbi modell.

Én is megtanultam, hogy a Symbiant el kell felejteni egy életre, sokminden más miatt is...

[megmondoember] 2010.09.28. 18:59:17

Ezért vesz az embery full QWERTY-billentyűzetes telefont, ha olyan sokat ír és annyira nem bírja a T9-et és társait. Már ha ugye van esze, amit a posztolóból a jelek szerint lespóroltak.

bagamoyo 2010.09.28. 19:02:49

Én használom a T9-et.. Elvagyok vele.. Napi 4-5 sms. Hm. lehet hörögni..

Lacusru 2010.09.28. 19:06:56

A Symbiant kár szidni szerintem.
Ericsson által használt symbiannal sosem volt probléma.
Az más tészta, hogy a NOKIA egy tömegfost gyárt, a sok divatmajomnak, meg beképzelt managernek... ja és gyerekeknek.
A használható készülékeket meg blackberry és SE gyártja :-)

Aki szereti szívatni magát, idegesíteni és sorban állni a szervizben, vegyen csak nokiat!

GoreX · http://gorexweb.hu 2010.09.28. 19:12:19

Valóban rosszabb kezelhetőségben az S60 mint az előtte lévő NOKIA oprendszerek,
de megjegyzem T9-et 2001 óta nem használom mert rövid egy szóval jellemezhető, csak lassítja a gépelést.
Amúgy ha ennyire nem tetszik kapcsold ki, vagy hívd fel akit akarsz és ne sms-t küldjél.

Ez a cikk kb nem szólt semmi értelmesről. :)

Csé 2010.09.28. 19:17:40

Fura, mióta kitalálták a T9-et, használtam, mindenféle nokiába, motorolába, és fura mód működött... Kedves posztolót minősíti inkább ez az egész nyavalygás :D 7000 szó xD Egyelek meg itt helyben...
Mostani Nexus One-omban nincs se magyar nyelv, se numerikus bill, csak qwerty, ami sztem nagy hiba, mert numerikuson t9-be rég megírok egy esszét, mikor qwertyben épp az ű-t keresem, és szitkozódom, mert folyton mellényomok... Dehát kinek a pap, kinek a paplan...

penumbra1984 2010.09.28. 19:20:59

Hát ritka szerencsétlen a kedves posztoló. T9-et használtam már a Nokia 3210-ben, annak angol volt a nyelve, na az szenvedés volt valóban, szinte minden szót tanítani kellett neki, de angol sms-t villámgyorsan lehet írni vele. Aztán SE T610-em lett, abban magyar T9 volt, megváltás, csak azzal írtam sms-t. Összetett szavakat szavanként kell beírni és semmi gáz. Nokia 5800-ám van most és szerintem még jobb a T9 benne, szintén csak azzal írok smst. Sokan nem értik mire jó a T9 meg túl gyökerek, hogy próbálják megérteni és megtanulni használni, inkább anyáznak meg 100x nyomkodják a gombot 1 betűért.
Ja igen és beállíthatod full qwerty-re is a billentyűzetet a Nokia5800-án, ha alfanumerikus nem tetszik. Ékezetes karaktert meg úgy lehet vele gyorsan írni, hogy először az ékezetet ütöd utána mondjuk az "i" betűt és 'í"-t kapsz.
Nem a telefon és a programozók tehetnek róla, hogy minimális szellemi erőfeszítésre sem vagy képes, esetleg elolvasni a használati útmutatót.

Csé 2010.09.28. 19:21:58

Aki azt mondja, T9-be lassabban ír, mint simán, esküszöm nemtudja mit beszél, vagy soha a büdösbe nem használta. 1x kell szép lassan feltöltögetni szavakkal, és utána fejem rá előbb megírok egy fix szöveget ékezetekkel, mindennel együtt, mint más sima billen :)

Csé 2010.09.28. 19:28:23

Mellesleg nekem is volt 5800... Miután fagyogatni kezdett, lassulni, meg alapjában véve szarnak tartottam a symbiant, gyorsan váltottam a Nexusra, azóta (az sms-írást nem számítva) kurva elégedett és boldog vagyok, klasszisokkal jobb telefon a nokijánál...

cso zsi 2010.09.28. 19:57:53

@m a x: T9-et kikapcsolom alapból A fentebb szidott Nokia 5800 viszont tudja az "anyu"-t keresni.
Vodafonos szoftver nem biztos hogy jó, az nem frissült lassan egy éve. T-s viszont igen. Gyaníthatóan azóta tud keresni a zs-re, ny-re.

bekbórd! 2010.09.28. 20:32:50

Mikor már csak minden harmadik sms-ben kellett szót tanítanom, frissítettem a teló szoftverét. Kezdődött elölről >:(
(toldalékok nélkül használtam, nem is akartam egy szó 10 féle alakjával terhelni a memóriát)

mbazs 2010.09.28. 20:59:08

Ez a T9, vagy micsoda, tehát arra jó, hogy nem kell egy billentyűt többször lenyomni, hogy "pörögjön a betű"? Ez a célja?

MOst kipróbáltam E71-en, hát... A "Megyék"-et nem bírja kiverni a fejéből ("megyek" helyett). Néha megjelenik a s felett egy másik, az mi a halál? Persze ilyenkor mindig elcseszi.

Biztos jó, de mintha túl bonyi lenne egy rövidke kis fos sms írásához...

mbazs 2010.09.28. 20:59:44

jav: "Néha megjelenik a szó felett egy másik"

mbazs 2010.09.28. 21:00:39

jav: "Néha megjelenik a szó felett egy másik"

aszekelyek 2010.09.28. 21:00:48

Mutattam egy pszichológusnak , amikor kb 1o éve T9-es mobilom lett. Egyszerűen nem akarta elhinni, hogy beírtam az empiriokriticizmust és leírta hibátlanul. No nem Nokia volt...... Siemens.

aszekelyek 2010.09.28. 21:02:23

@penumbra1984: A legkevésbé olvassák a használati útmutatót a felhasználók.Kettő gombot max, amivel bármit lehet. Ezt igénylik. Nem keresgélni, meg tanulni....

SLacc 2010.09.28. 21:14:27

A zindiánoknál is vótak gondk. Autentikás forrásbú sejtem, hogy a béke (füst-füst-füüüst) és a harc (füst-füüüst-füüüst) néha, különösképpen a tűz meggyújtását követőn félreérthetők vót. Nameg az "üzenek egyet gyorsan" sem 1 perc volt. :)

SLacc 2010.09.28. 21:15:58

@SLacc: Nameg a t2-es lepedő, azzal csak a baj volt.

nikk rivers 2010.09.28. 21:19:57

öööööö..., az megvolt már, hogy:

S60 alatt a T9 szoftveresen tanítható.

Konkrét szólistát lehet pc-ről beléje tölteni, amit megjegyez...
csak mielőtt valaki nyilvánosan el kezd hisztizni.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.28. 21:39:50

@c3po_me: na most amikor azt írja egy lista elemei alatt, hogy Kiválaszt, akkor eszem ágában nincs nyomogatni a jobbra nyilat, vagy bármi mást.
A Kiválaszt-ra miért kell default egy szóközt beszúrni? Ki volt az az elmeroggyant, aki ezt kitalálta? Miért kellett elrontani azt, ami működött?
Azt hiszem, a többi észrevételem helytálló, nem értem hol a fröcsögés. Az E52 tényleg egy rakás szar.
Egyébként kössz a tippet, használni fogom a custom dictionary-t meg a jobbra nyilat is. De ez akkor is agyrém. Még mindig állítom, hogy ha kitör a forradalom, a politikusok, jogászok és közgazdászok után a Nép minket, informatikusokat fog fellógatni :-)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.28. 21:41:43

@nick rivers: és ezt úgy default miért felejtette el a drága Nokia az E51 és E52 kiboccsátása között félúton? Mert ott volt jól feltöltött és működő szótár, itt meg nincs. Persze, van kettő, ez igaz. De én inkább egy normálisat szeretnék nem két szart.

c3po_me 2010.09.28. 21:41:59

@xcrow: Szerintem ne vedd ezt (se) tul komolyan. Ha sokaig akarsz elni (fellogatas elott). ;)

INSIDER 2010.09.28. 21:43:41

"Tévét is 15 éve a távirányító gombjai alapján választok". LOL!

Ezzel teljes valójában képet adtál a téma iránti affinitásodról.

Na most arról a Nokia nem tehet, ha személyed technikailag inkontinens tagja a társadalomnak. Nem kell ilyen bonyolult telót használni és megoldódtak a gondjaid. Tsók!

csab2 2010.09.28. 21:45:46

Nem akarok sem fikázni, sem más rendszert ajnározni, de az tény, hogy a "buta" Nokia 3120 classic-om sokkal több szót ismert alapból mint az "okos" Nokia E52-m. Minden tekintetben sokkal jobb volt benne a prediktív szótár. Ezen én is ki voltam akadva.
Jelenleg egy 4 coll-os érintős telefont használok, amelyen remek virtuális billentyűzet van, ezért nem használom a T9-et. :)

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.28. 21:49:40

@Raka1885: Hát igen, előrelátható a dolog :)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.28. 21:50:51

@c3po_me: veszi a halál, csak néha jólesik dühöngeni. Ha az utcán köcsög valaki, akkor inkább őt küldöm el a halálfa szárára, mintsem az asszonyt verjem otthon, vagy gyomorrákot növesszek. Kimondom, és minden OK :-) Én a számítógéppel is szoktam veszekedni, a "Nyomorult Eclipse" szállóige az irodában :-) Tudom, menjek orvoshoz :-)

OftF 2010.09.28. 21:55:05

Először is gratulálok, hogy ezzel a színvonalas írással címlapos lettél :), másodszor meg csak feljegyezném itt, hogy a nokia utolsó értelmes menürendszerét a 6150-esben láttam. Ennyit tudok elmondani, kérem kaccsojja ki.

enyje-benyje 2010.09.28. 21:59:24

A t9 úgy szar ahogy van. Sok hülye geek ajnározza de az átlagfelhasználó soha a büdös életben nem fog rászokni. Ekkora fost. A nokia meg a 3210essel a csúcsra ért, azóta meg egyre szarabb.

OftF 2010.09.28. 22:02:40

@nick rivers: És szerinted ez ma, a XXI. században ez érv? Aki meg akar venni egy ma már rém egyszerű dolognak tartott telefon nevű tárgyat, az majd biztos arra gondol, hogy á leszarom, ha tök hülye, majd hétvégén előveszek egy nagyszótárt, aztán begépelem az egészet egy sör mellett.
Megveszem, mert T9 van benne, és SMS-ezni is szeretnék. Ez ilyen egyszerű, mint egy bot. Még jó, hogy nem kell benne magnófejet állítgani zenehallgatás közben.

enyje-benyje 2010.09.28. 22:24:15

@INSIDER: Te nagyon hülye gyerek: az nem INKONTINENS, hanem INKOMPETENS. Olyan jó, hogy próbálod nagyon intelligens módon forgatni a szavakat, néha még be is nyögsz egy-egy olyat amitől hú de okosnak akarsz tűnni, lehordod a másikat, és a végén kiderül, hogy még annál is hülyébb vagy akit az előbb fikáztál.

Igaz a "LOL" meg a "Tsók" is sokat elárul rólad.

Még valami: a Nokai igenis tehet róla, hogy nem tud egy MINDENKI által könnyen használható OS-t összehozni...

cantor 2010.09.28. 22:40:15

Az oprendszernek sok köze van ahhoz, hogy milyen programok futnak rajta...

INSIDER 2010.09.28. 22:43:59

@enyje-benyje: Az inkontinens egy olyan szó, amit csak felsőbb osztályokban tanítanak. Ezekben az osztályokban tanulod meg azt is, hogy a technokrata nem azt jeleni, hogy valaki különösebben naprakész volna a technológia világában, hanem valami egészen más a szó jelentése. De szerintem ne vitatkozzunk ezen, mivel a kontextuális gondolkodás nyilvánvalóan nem az erősséged. BTW: a LOL egy rövidítés, mindenféle pejoratív jelentés és tartalom nélkül. Csak neked, csak itt, és most az egyszer: laughing out loud. Ha nem tetszik a Nokia OS, használj iPhone-t, hamar meg fogod szeretni. Na tsók!

Nemtudomatutit 2010.09.28. 23:02:55

A T9-en én is mindig kiakadtam, mint sorba a legtöbb telefonon.
Egyedül a Nokia 6310-est sírtam vissza évekig, az volt az eleddig egyetlen telefon aminél minden értelemszerű volt. Nemrég ismét váltottam: Vodaphone 845, android os-el. Évek óta ez az első olyan készülék, ami a ( szerencsére nyomtatásban nem létező ) leírás nélkül is teljesen egyértelmű. Szinte minden ott van, ahol keresem. És még az SMS írás is fényévekkel jobb, mint az előző készülékeken. Pedig még a prediktív szótárat is használom. Viszont ez megjegyzi azokat a szavakat, amiket gyakran használok. Ugyan még csak 88 SMS-nél tartok a havi 1000 hálózaton belül ingyenesből. De ez is sokkal több, mint amit eddig valaha is írtam.
Szóval lehet ezt jól is csinálni.
Pedig az iPhone-nak egy kicsit jobb a képernyő billentyűje, mert ott ha mellényom az ember, még odébb tudja tolni az ujját a megfelelő karakterre, itt ez nem működik.
A másik hátránya a 845-nek, hogy nem multi-touch-os. És a 3D-s progik se futnak rajta, de azt nem is várom el egy telefontól.

Anti Anyag (törölt) 2010.09.28. 23:11:46

Nekem is Nokiám van, egy 30.000 Ft-os X3. Semmi különöset nem tud, de lejátssza a Divx filmeket és az MP3 zenéket. Továbbá szabványos a fülhallgató jack dugója.

T9-et nem használok, sms-t havonta egyszer küldök. Nem szabad bonyolult telefont venni, mert sok a hibalehetőség és sokba is kerül.

Laslow · http://laslow.hu/ 2010.09.28. 23:46:04

Első telefonom egy Samsung volt, majd 3 alsó kategóriás Nokia jött 10 év alatt. T9-et mindig használtam, havi 100+ SMS-t írok.

Úgy érzem a Nokiák T9 szótára semmit nem fejlődött az évek alatt. Ráadásul tele van gyárilag elírt szavakkal, amiken látszik, hogy ismeri az adott szót, de az egyik betűjét rosszul tudja. Új szavakat lehet neki tanítani, de nagyon keveset (nem tudom, mondjuk kb. 30-at?), aztán elfelejteni valamelyiket amikor egy újat megjegyeztetek vele. (Emiatt fel is adtam a tanítását.) Ráadásul a nagyon gyakran használt szavakat is elfelejti, nem csak azokat, amiket egyszer beadtam neki, aztán azóta se használtam. Gáz.

De még így is sokkal gyorsabb és kényelmesebb SMS-t írni T9-el, mint nélküle!

Ami még katasztrófa: a Nokia PC/OVI Suit. Hihetetlenül pocsékok a Nokia telefonok számítógépes kezelőszoftverei. Ez általános vélemény a neten utánaolvasgatva, és sajnos én is pont így gondolom.

És hogy miért Nokiát használok? Egyrészt mert Nokia a céges telefon, másrészt, mert a régi Samsungomhoz képest testre szabható. Gondolok itt arra, hogy összeállíthatom a jobb gombos menüt tetszőleges menüelemekből. Hogy beállíthatom a 4 kurzorgombot, hogy melyikre mit csináljon. Hogy nem rakják be legfontosabb gomb funkciójának megváltoztathatatlanul a netre kapcsolódást (ld. Samsung). Hogy lecserélhettem a háttérképet és a színsablont (mondjuk nem volt egyszerű, ld. a pocsék Nokia szoftvereket). Hogy kikapcsolható a fényképezéskor a hangeffekt. Kb. ennyi. Ja, és hogy ezek azért viszonylag visszafogottan tudnak kinézni. A szolid, üzleti külsejű telefonokat kedvelem, amik hagyományos telefon-külsejűek, azaz sem nem flipesek, sem nem kagylótelefonok, sem nem szétcsúsztathatóak, de nincs is rajtuk 100 gomb (qwerty), és nem egy lapos palacsintára emlékeztetnek (okostelefont zsebre vágva hiába vékony, nagy a területigénye, és kinyomja a zsebet).

smartdrive 2010.09.29. 00:09:04

ez komoly, hogy 2010-ben van ember, aki T9-et használ? :DDDD

enyje-benyje 2010.09.29. 00:40:12

@INSIDER: Igen: a vizelet visszatartó képesség hiányát jelöli, és nyilván egy egészségügyi suli felsőbb osztályaiban tanulják. Viszont akármennyire próbálom a szöveget újra és újra végigolvasni és értelmezni, nem látom az összefüggést, hogy miként jönnek ide ilyesfajta -legfőképp- időskori gondok. Abban viszont biztos vagyok, hogy ilyen szintű hülyeséggel te tuti nem vagy technokrata. Ha meg igen akkor max egy tehéncsorda felett bábáskodsz. (gyk.: a technokrata általában vezető beosztású -általában műszaki- beosztású egyén)

Nagyon jól tudom, hogy mit jelent a LOL. Az viszont ismét az igazamat bizonyítja, hogy fel sem fogtad mit kifogásoltam benne. Gratulálok.

Legalább ismernéd el (vagy hazudnád), hogy félregépelted. Akkor legalább nem csinálnál még nagyobb hülyét magadból ;)

Ja igen: mivel nem vagyok divatmajom, soha nem lesz iPhoneom (bocs minden iPhoneostól) Most van egy Samsung. Holnap talán valamelyik HTC. Vagy egy Galaxy S.

AndOr01 2010.09.29. 01:23:37

Végigolvastam. Nem volt könnyű.
De megérte. Felhomályosultam abban a tekintetben,
hogy vannak a világnak még olyan fajta szörnyűségei
melyeket az én földi halandó agyammal fel sem tudok fogni...

Szövegkiegészítőőőő! Ez az!
Képes voltál beletáplálni 7000 szót?
Ebben már a szépirodalmi szókincsed is benne van?

Tényleg nehéz lenne ezeket a szavakat kiegészítés nélkül leírni:
"Hülye,geci" ja és ne feledkezzünk meg a kedvenc szavadról:
"FASZ".

Egyébként telefonálni lehet vele? :)

"Tévét is 15 éve a távirányító gombjai alapján választok, akkor nem kell a földhöz baszkodnom napi 3x."

Hát ez kurvajó! :) Szerintem kár is tévét venned, csak válassz távirányítót! Lehet azt külön is kapni! :D :D :D

Szerintem máskor, ha telefont választasz inkább szánj egy kis időt arra, hogy megismerd, melyik mit tud... az annyiból is segít, hogy akkor azt sem kell "naponta 3x a földhöz baszkodnod aztat se nem!" :)

cso zsi 2010.09.29. 07:00:04

@OftF: Az újabbakon meg át lehet állítani "rács" nézetről listanézetre, és mit ad isten, az 5800-ban (tehát gyaníthatóan más S60-asban is) áthelyezhetők a fontosabb funkciók a lista elejére, a nem használtak az aljára.
Ami nekem hiányzik ebből a régebbi telefonokhoz képest, az a naptárban a "hívás" menüpont. Oda csatolható volt egy névjegy, jelzéskor megjelent, és már hívhattad is. Most csak külön tételenként másolható be a név, és a tel.szám egy feladathoz.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2010.09.29. 07:48:08

Na aki úgy áll hozzá a felvetéshez, hogy "minek használsz T9 szótárat", az valaminek bizonyára a szakértője, de termékfejlesztéshez ne fogjon, mert nem tud más fejével gondolkodni. Amíg van T9 egy telefonban, addig lesz 10%, vagy 40%, vagy bármennyi, aki használja. Ha ez több százezer embert jelent, akkor őket ki kell szolgálni, ha olyan márkám van, mint a Nokia.

Azoknak, akiknek az a problémája csupán, hogy én nem tudom használni ezt a telefont, teljesen igaza van. Afölött siklottak el, hogy ha akarnám, tudnám, de nem akarom, mert úgy érzem, vannak olyan telefonok, amelyek jobban működnek, és én is olyat szeretnék. Amikor megvettem, 60 percig néztem egy másikat, és 30 percig ezt, felváltva. Tényleg nem kapkodtam el.

Aztán van olyan telefon, amit valahogy nem szidnak. Lehet, hogy azért, mert olyan drága volt, hogy ha szidnák, nem igazolnák maguk számára a döntés helyességét, de akár iPhone-ról, akár lásd fent régebbi Sony Ericsson modellekről szinte csak jót hallok.

Akiknek velem szemben még igaza van: tök új, hogy fel lehet tölteni PC-ről a telefont komplett szóadatbázissal. Nyilván ezt sem fogja tudni megoldani a T9 felhasználók többsége, ezért termékfejlesztésből még így is bukó, hiszen miért nem töltik fel ELEVE, amit én is feltölthetek? Ez olyan, mintha az IKEA-ban nem mondanák el előre, hogy neked kell összerakni a bútort, csak remélnék, hogy hátha nem veszed észre... én feltöltögetés helyett úgy érzem, kell vásároljak egy másik márkát.

Lépten-nyomon találkozom olyan termékekkel, hogy én csodálkozom el, hogy "bazmeg, erre is gondoltak?", még mielőtt igényem volna egy funkcióra. Mert általában van mögötte egy ember, a nevét sem tudod, aki a rendelkezésre álló erőforrásokat (rengeteg pénz, szaktudás, és még időből sem olyan kevés) úgy tudja kihasználni, hogy a végén egy széles körben kipróbált terméket tesz le az asztalra. Aki azt állítja, hogy elsőre tökéleteset tud alkotni, az hazudik, vagy művész, de semmiképpen nem tömeggyártásra szánt árucikket alkot éppen. Aztán lehet 1-2 frissítéssel korrigálni az elképzelést. De 2 év fejlesztés és másfél év piacra dobás után hogy lehet még valami szar?

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2010.09.29. 07:57:44

Lehet, hogy a usability/ergonómia/termékfejlesztés téma megérdemelne magyarul egy szakblogot valami mérnök-közgazdász, vagy ipari formatervező/pszichológus tollából, pozitív és negatív példákkal. Amiből 10-15 poszt elolvasása után is kap az olvasó egy olyan világnézetet (kölcsön), amiből már a saját következő gondolata is a "jó vendéglátós" hozzáállásával akarja kiszolgálni a leendő vevőit. Nyilván becsúszik 50-ből 1 ilyen poszt az addicton, apple-n, plastikon, kreatívon, designpumpán, vagy technikai vélemény formájában webisztánon, sg-n, hg-n, kockán. De szűken ezzel foglalkozóról nem tudok. Valaki tud ilyenről?

Hátha legalább a hazai kis- és középvállalkozások, vagy feltalálók, lelkes fiatalok, akiknek még ott van a döntés a kezükben, hogy szart csinálnak ugyanannyi erőbefektetéssel, vagy jót, megerősítést nyernek, ha jó gondolataik támadnak. Vagy akkor legalább tudatosan csinál szart, mert ez is egy iskola.

Legyen az fagylaltoskanál, weboldal, gyerekjáték, tech kütyü, kerti munkagép, egy garázskapu fali konzolja, autós navigáció OSD-je, egy huszadrangú olcsó mp3 lejátszó (felesleges) hozzácsomagolt szoftvere, szolgáltatás, show, kiállítás, boltberendezés, újság, vagy étlap, mindig van mögötte egy szellemiség, ami vagy kizár, vagy vonz vevőket. Néhány olvasni nem tudótól eltekintve sokaknak ez érdekes vitatéma is lehet.

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2010.09.29. 08:08:03

@enyje-benyje: hálásan köszönöm neked és a hozzád hasonlóknak, hogy az amúgy nem túl nehezen értelmezhető véleményemet értelmezted és képviseled. A kolléga az inkontinenssel nyugodtan utalhatott volna a SZÓFOSÁSRA, amelyben minden kétséget kizáróan szenvedek. A "technikailag inkontinens" így egymás mellett talán jelentheti azt, hogy a technikai fejlődéssel lépést tartani nem tudó. De már így is túl lovagias tőlem, hogy a kontextuális gondolkodás hazai úttörőjét maga helyett vértezem fel. Amúgy valóban, megszakadtam ebben a folyamatomban, 15 évig voltam geek, most már mással foglalkozom, szeretek annak a szerencsétlennek a fejével gondolkodni, aki 10 ugyanolyan technikai tudású tévé közül hazaviszi azt, amihez nem adnak RCA kábelt, és nem annak a fejével, akinek van otthon 12 felesleges. Mert nem az a munkám, hogy megcsinálom, amit a főnököm kér, még ha nem is értem, minek, hanem hogy kitaláljam hogy más embereket hogy tudok elégedetté tenni a saját lehetőségeimen és előrejutásomon belül. Ezt kevés kocka érti meg, az ő erőssége a problémamegoldás, nem a problémafelvetés, és nem kell elvárni, hogy azon morfondírozzon, mikor melyik a fontos, vagy van-e fontos világkép az övén kívül. :D

cso zsi 2010.09.29. 08:57:04

@Horváth Oszkár: A iPhone-t vettél volna, most azt fikáznád.
Az ugyanis csak mellesleg telefon, és a "minden más" amire kitalálták, az nem úgy, nem akkor, és főleg külön pénzért működik.

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.09.29. 09:03:11

Ha nagyon sok SMS-t írsz, az 5800 nem volt túl jó választás. Nem csak a T9 hiányossága miatt, hanem az ékezetes karakterek bevitele miatt is. (három "gomb" nyomás gy karakter). Inkább E71, E72, E63 és az új teljes gombsoros modellek.

Az a baj az 5800-val, hogy pont belenyúltál abba a telefonba, melyben kezdték ráaplikálni az S60-t az érintőkijelzőre. Nem sikerült még túl jól. Ezért Series 60 rel.5 és sok tekintetben tartalmazott problémákat. De tessék frissítetni a SW-t és egyre jobb lesz.

Véleményem, hogy a Nokia jó relefonokat gyárt, az 5800 is jó készülék összességében. De minden részfeladatra lehet jobbat találni nála. Én azért vásárlás elött kipróbáltam volna, hogy a számomra fontos funkciók mennyire jók/nem jók. T9 jobb a SonyEricsson-okban, a navigáció gyorsabb az N82-bem, a grafikai megjelenés és gyorsaság jobb az LG Arena-ban, az oprendszer jobb az Android-os HTC készülékekben, és még sorolhatnám. Minden tekintetben lehet jobbat találni. És amikor a számunkra fontos részfeladatra meg van a tökéletes modell, a többi funkciót figyelembe véve kell választani készüléket. Ezért kell kipróbálni, ezért kell teszteket olvasni és véleményt kérni másoktól. Szerintem.

A dolog másik fele viszont az, hogy a piacvezető gyártótól elvárná az ember, hogy tökéletes készüléket készítsen. De én úgy vélem, hogy MINDEN részfeleadatban tökéletes modellt NEM lehet gyártani. A fent okok miatt. Ezért kínál minden gyártó több modellt, több tudásszinttel és árkategóriában. Mindenki válasszon.

Vagy egy 6310i és csak telefonálni rajta. :-)

ddevil 2010.09.29. 19:27:36

Most komolyan az 5800-as szidod a T9 miatt, ami teljesen érintő képernyős és full qwerty bill. van benne? Minek neked T9? Mivel nincsenek gombok, úgysem lehet vakon sms-ezni..
Van annak a telefonnak baja bőven egyéb területen is, T9 nálam fel sem merült soha, pillanatok alatt megírok egy sms-t ujjal v. tollal.

nikk rivers 2010.10.06. 21:24:54

@OftF: Jahh kérem, aki bot egyszerű telefonálok+smsezek kombóval megelégszik, az nokiából series40-nél ne menjen tovább.
Továbbá a xxi. szban már nem kell pötyögni, excelben 13perces rutinmeló egy 35000-es szakmaival bővített középfokú szóállomány összerakása, +2 perc feltölteni a telóra... sokkal gyorsabb, mint összerakni egy fröcsögő posztot - imho.

Oszkárság

Nem művésznév, nem rajzfilmnév. Azon kevés dolgok egyike az életemben, ami nem vicc. A titkos szuperhős nevem Mr. O, a blogjaimban nosferato néven publikálok, a barátaim pedig Oszinak szólítanak. A nevem Horváth Oszkár. Néha felhúzom magam.

onkenyes-201504.jpg

oszkarsag-2015-in.jpg

Friss topikok

Feliratkozás

Egyéb címkék



süti beállítások módosítása